Goals     sote logo

Program: Bachelor in Elementary Education (BEED) and Bachelor in Secondary Education (BSED)

Goals of the Bachelor in Elementary Education:

Instruction

  1. Attain AACUP higher level of accredited status in Bachelor in Elementary Education and Bachelor in Secondary Educ
    ation
  2. Continuously provide instruction through a responsive and relevant curriculum that will produce effective facilitators of learning
  3. Employ faculty with appropriate Master's and Doctorate degree and/or National Competency in different areas of concentration
  4. Offer graduate program in Master of Arts in Education
  5. Increase passing percentage in the Licensure Examination for Teachers (LET)
  6. Continuously exhibit and nurture a culture of excellence

Research

  1. Initiate and undertake research in teacher education and allied fields
  2. Involve both the faculty and students in conducting educational researches
  3. Link with both private and public organizations/agencies in conducting educational researches
  4. Present research outputs in conferences, fora, etc.

Extension

  1. Continuously conduct extension activities involving faculty and students
  2. Collaborate and share expertise with local and global entities
  3. Present extension activities to appropriate bodies

Production

  1. Collaborate with the Campus Resource Generation Unit (CRGU) as regards income generation to augment the School Fund

Instruction

  1. Malab – ot ang mataas na antas sang akreditasyon (AACCUP) sa Batselyer sa Edukasyon Pang Sekondarya.
  2. Matalunsay nga pagtudlo paagi sa maabtik kag naga sinanto ukon naga kabagay nga kurso tigaylo nga makapatubas sang epektibo nga mga manunudlo.
  3. Magabaton sang manunudlo nga may mataas na kwalipikasyon na may Masteral kag Doctoral Degree.
  4. Mapa agom sang mga programa sang mga gradwado sa "Master of Arts".
  5. Pagadugangan ukon padamoon ang naga kalapasar sa "Licensure Examination for Teacher (LET)".
  6. Matalunsay nga pagpakita kag pagsugod sang kultura nga yari permi sa pedestal sang pagpangibabaw.

Research

  1.   Maga umpisa kag magahimo sang pagpanayasat sa mga manunudlo kag iban pa nga hilikuton nga may kaangtanan sine.
  2. Tingob ang manunudlo kg kabataan sa pagsayasat sa may kaangtanan sa edukasyon.
  3. Pag-angoton ang pribado kag publiko ng mga organisasyon kag mga ahensya sa pag-agubay sa pagpanayasat sa bagay nga may kaangtanan sa edukasyon.
  4. Ilantad ang tanan nga mag bagay nga may kaangtanan sa pagpanayasat sa mag bagay nahanongod sa edukasyon sa konperensya kag iban pa.

Extension

  1. Matalunsay sa pag- agubay sang mga iban pa nga buluhaton may kaangtanan sa mga manunudlo kag bumulutho.
  2. Magdihon-dihon kag mag paambitanay sang kinaalam upod ang lokal kag pangkalibutanon nga mga butang nga aton makit – an.
  3. Ipakita ang mag "Extension Activities" o mga bugay na aton natun- an actual sa natungdan nag mga grupo o opisina.

Production

  1. Magdihon- dihon upod sa "Campus Resource Generation Unit (CRGU)" nahanungod sa mga bagay nakahatag sang pangkabuhian para sa kaayohan sang "School Fund" o pundo para sa bulothuan.

 

 

 

 

The Bachelor in Elementary Education (BEED) and Bachelor in Secondary Education (BSED) graduate:

  1. is aware of the impact and influence of a teacher educator as to his/her personal traits, responsibilities, rights and roles
  2. exercises attitudes and values such as critical-mindedness, creativity and flexibility, honesty and sincerity, open mindedness, objectivity, humility, sharing and caring
  3. possesses abilities and necessary skills
  4. practices legal, ethno-moral, social responsibilities and knows his/her accountability

Ang Bachelor in Elementary Education (BEED) graduate at  Bachelor in Secondary Education (BSED) ay:

  1. Maga talupangod sang mga resulta kag kalibutanon sang manunudlo sa iya pagkatao kag pagkamodelo.
  2. Nagapa – anad sang mayo nga binatasan kag maayo nga kina – iya katulad sang may maabtik nga paminsaron sa pagkritikar para sa kaayohan. May kinaiya sa paghimo sang isa ka bagay nga may kapuslanan kag mahapos matudlo- an, indi mahimotigon kag sincere, lantad sa kaisipan, may handum, nagapaubos, kag indi bugalon, maalwan kag matinatapon.
  3. May abilidad kag may ikasarang ukon ikasangkol.
  4. Magabuhat sang mga butang santo sa legal nga pa – agi, may katungdanan sa katawhan kag nakahibalo sang iya salabton sang iya salabton sang iya katungdanan.

In the light of the foregoing general objectives, the Bachelor in Elementary Education (BEEd) and  Bachelor in Elementary Education (BSEd)  specifically aims to produce the following sequential levels of competencies:

First Year: An understanding and awareness of self as an individual, a member of the family, community, and the world, with emphasis on his/her responsibilities and rights, and an awareness of his/her physical, social, cultural and communication environment

Second Year: (1) A basic understanding of a teacher educator who is expected to be inquisitive, discriminating and analytic. Every problem, situation or event is thoroughly examined and diagnosed, evidences are weighed and final decisions of conclusions are arrived at; (2) Can create original and novel ways of doing things, generate new ideas, apply many ways of seeking new information and find ways of improving traditional methodologies. A flexible attitude enables him/her to figure out a number of alternatives in arriving at correct choices and decisions, instead of being tied to the old ways of sifting and processing information; (3) Upholds the truth and his/her being sincere is candid and straightforward in words and actions; (4) Respects the opinion of others, likewise changes ideas in the light of new evidences; is not dogmatic, instead encourages a free exchange of reasons; (5) Being a stickler to a scientific method of attacking problems and does away with hearsays and unfounded beliefs; (6) Practices humility in manner of speech and action, accepts own weaknesses and limitations; and (7) Has willingness to share his/her mind and heart through counseling, guiding and leading

Third Year: A broad concept and understanding of the teaching-learning process and the teaching profession; abilities and higher skills such as mastery of subject matter, process skills or the employment of inquiry processes and pedagogical skills as supported by the teacher educator’s innovative practices

Fourth Year Competencies and skills for student internship and professional practice, and licensure examination; opportunities for professional growth and its sustainability to improve qualifications and experiences; ability to work independently and/or with other student teacher educators in the preparation, production and evaluation of relevant instructional materials; and puts into heart and mind the practice of the Code of Ethics for Professional Teachers

Sa kasanag sang pagbulig nga objective, ang Bachelor in Elementary Education (BEED) at  Bachelor in Secondary Education (BSED)nagahandum nga makahimo sang mga nagasulunod nga sekwensya sang lebel sang kumpetensya.

First Year: Ang paghangup kag pagtalupangud sang kaugalingon bilang tawo, katapo sang pamilya, kumunidad kag sa kalibutan, lakip ang paghatag impormasyon sang iya responsibilidad kag iya kaugalingon, kag isigkatawo, kultura kag pagpa – alinton sa iya palibot.

Second Year: (1) Ang duna nga paghangup sang isa ka manunudlo nga may iya nga pagpanghusisa legal, makahibalo maghusgar kun mato – od kag indi matuod kag maid – id sa bagay nga iya nakita kada may magluntad nga palaligban, sitwasyon ukon ang mga nagakahanabo, maid - id nga ginalantaw kag ginapadalman, ang mga ebidensiya nga ginatimbang gid sing ma- ayo, para malab – ot ang pinal nga desisyon kag kungklusyon. (2)May duna nga kina – alam sa pagbuhat sang mga paagi nga may kaangtanan sa ginasulat sa libro, makahatag sang mga ideya, para makatudlo, diskubrehon ang lab-as nga impormasyon kag makakita sang bag – o, ukon modern nga mga paagi sa pagpanudlo. Ang may mahapos nga kaisipan madali sa iya makahimo sing madamo nga alternatibo para madangat ang husto nga pagpili kag pagdesisyon sang sang paglingkod kag magpalibog balik – balik sa mga duma – an nga pina –agi. (3) Makatindog sa kamatu- uran ka gang iya pagka sinsero makabulig gid makabungat gilayon kag gilayon man makapakita sang nakaigo nga buluhaton. (4) Ang pagrespeto sang opinion sang iban makabulig baylo sang ideya tigaylo sa mag binag – o nga mga pagpamatu- -od, pero paagi sa malum – ok nga mga tinaga para indi masingki sa palamatin – an subong man makahatag pa sang lantad nga pagbaylo – hanay sang mga rason.(5)Na sandig sa pama – agi sang siyensiya, madula ukon mapanas ang mga sugid – sugid ukon haka – haka kag mga sala nga mga pagtulo – ohan. (6) Pagdagmit sang mga tinaga kag pagpakita sang aksyon nga may pagpaubos, nagapakita lang nga handa siya magbaton sang kaluya kag mga kakulangan. (7) May lantad nga balatyagon sa pagpaambit sang iya kaisipan kag balatyagon paagi sa paglaygay, pag – giya kag pagtuy – tuy.

Third Year: Malapad ang konsepto kag paghangop sang pama – agi sang pagpanudlo kag paghantop, kag kun ano ang ginatawag nga pagkamanunudlo, kina – adman kag mata – as nga ihibalo, halimbawa ang pag sa – ulo sang dapat itudlo, mga pama – agi nga ihibalo ukon paano ang paagi makakita sang trabaho kag iban pa kina – adman, suportado sang manunudlo sa binag – o nga pamaagi.

Fourth Year: Bastante nga ihibalo kag kina – adman para sa mga gradwado kag pagtrabaho bilang propesyonal, kag eksaminasyon para sa lisensiya, mga oportunidad para sa kadalag –an, bilang propesiyonal kag sa ila padayon nga pagsangkad sang ila kwalipikasyon kag eksperyensiya, makahibalo magtrabaho bisan wala sang nagabulig kag ukon upod ang bumulutho nga mangin manunudlo sa paghanda, paghimo kag pagbana – bana sang mga butang ukon bagay –bagay nga kinahanglanon sa pagpanudlo, kag itanom sa tagipuso – on kag pang huna – huna. ang pagsunod sang mayo kag hilway nga pag – ginawi santo sa pagsulondan sang mayo nga pamatasan bilang isa ka sampaton nga propesyonal ukon sa tinaga sa English “Code of Ethics.”

Background Image

Header Color

:

Content Color

: